Välkommen till Brf Haninge Park 6

Här bor vi: Google Maps (öppnas i nytt fönster).

Bostadsområdet Haninge Park finns i Handen i skärgårdskommunen Haninge. Två mil söder om Stockholm. Det finns sju bostadsrättsföreningar i området. Allt ifrån höghus till radhus. En av föreningarna är Brf Haninge Park 6.

I närområdet finns Haninge Kulturpark med bl.a. Roj-teatern och Handens Museum och Smedja. Teaterföreställningar, konserter, kulturfestival, medeltidsmarknad m.m. är återkommande evenemang.

Inom promenadavstånd finns Handens centrum och köpcentret Port 73. Rudans naturreservat med fina badplatser och motionsanläggningar. Torvalla simhall och idrottsplats. Haninge Kulturhus med bibliotek, teater och konsthall.

Inom cykelavstånd finns nationalparken Tyresta. Efter en kort bil- eller bussresa når du skärgården och flera havsbad med klippor eller sandstrand.

Med pendeltåg åker du med Nynäsbanan mot Nynäshamn eller Stockholm. Med buss åker du till Huddinge, Farsta, Nacka, Dalarö och Stockholm.